wtorek, 17 marca 2020

Środa 18.03.2020

Witajcie w środę!
Mam nadzieję, że humory i zdrowie Wam dopisują. Pamiętaj o przerwach pomiędzy zadaniami. 😀


  • Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od programowania - już w znanym dla Was programie Scratch.
  • Otwórz ćwiczenia z informatyki na s. 46-47
  • Następnie wejdź w poniższy link.

Scratch





  • Następnie przygotuj podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt do języka polskiego, a także piórnik.

Proszę, abyście otworzyli Podręcznik na s. 46 i przeczytaj jeszcze raz pięknie i z intonacją wiersz pt. "Pobudka".
Sprawdź czy udało Ci się przeczytać tekst z punktami poniżej:
·        Czytam prosty tekst płynnie – całymi zdaniami, w dobrym tempie.
·        Wyrazy czytam całościowo (trudniejsze i dłuższe mogę dzielić na sylaby).
·        Wszystkie wyrazy czytam poprawnie.
·        Uwzględniam znaki przestankowe (, . ? !).
Jeśli tak, to jestem z Ciebie dumna! Jeśli jeszcze sobie z czymś nie radzisz popracuj nad tym, a na pewno niedługo żaden podpunkt nie będzie sprawiał Ci trudności.

  • Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 58 i wykonaj polecenie 1, w którym najpierw dopisz po 2 określenia z wiersza pasujące do słowa wiatr oraz świat.
  • Wiatr  i świat - to są rzeczowniki. Przypomnij sobie na jakie odpowiadają rzeczowniki? Dobrze! Kto? Co?
  • A czy wiesz jaką częścią zdania będą określenia, które do nich dopiszesz? TAK! to przymiotniki.
  • Teraz otwórz zeszyt i zapisz dzisiejszą datę oraz temat  
18.03.2020
W klasie
Temat: Witaj wiosno!

Czym pachnie wiosna?   ← odpowiedz na to pytanie całym zdaniem. Początek zdania rozpoczynamy wielką literą.

  • Następnie wykonaj polecenie 2 w ćwiczeniu, w którym należy połączyć określenia z każdej z ramki z właściwą ilustracją, dalej ułóż zdania z tymi określeniami i zapisz je w zeszycie.
  • Później wykonaj polecenie 3 i 4 w ćwiczeniu. W tych zadaniach, należy wyjaśnić wyrazy z utratą dźwięczności. Np. chleb (słyszymy chlep) - chleby,   gaz (słyszymy gas) - gazy. 
  • Następnie otwórz ponownie podręcznik na stronie 47 i przeczytaj informacje dotyczące wiosny w świecie zwierząt i rozwiąż polecenie 5 w ćwiczeniu na s. 59.
  • Dla rozluźnienia obejrzyj film:




  • Po czym wykonaj zadanie, które będzie polegało na tym, abyś dopasował wyrazy do odpowiedniej kategorii. Wejdź w poniższy link.

  • Na koniec zagraj w poniższą grę matematyczną,a  przy okazji poćwicz tabliczkę mnożenia.



Wiosenny ogród


  • Zadanie dla chętnych:        →              mnożenie

Mam nadzieję, że nie miałeś kłopotów z wykonaniem tych zadań. Napisz w komentarzu, czy poradziłeś sobie ze wszystkim. Pozdrawiam Was serdecznie 😊 Do jutra!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz