Czy wszystko u Was w porządku? Mam nadzieję, że tak.
Dzisiejszy temat brzmi: Czy już widać wiosnę w lesie?
Co dziś będziesz robił?
– przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją i wyszukasz w nim wskazany fragment
– wypowiesz się na temat wiosennych kwiatów
– opiszesz przebiśnieg
– poćwiczysz liczenie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100
Zaczynamy!
Podczas dzisiejszych zajęć chciałabym, abyś odpowiedział na pytanie:
Dlaczego niektóre rośliny są pod ochroną?
Obejrzyj film:
- Przygotuj podręcznik, zeszyt oraz ćwiczenie z języka polskiego, a także piórnik.
- Otwórz podręcznik na s. 49 i przeczytaj informacje dotyczące wiosny w świecie roślin,
- Następnie wykonaj polecenie 3 z ćwiczeń na s. 61, w którym musicie podpisać zdjęcia roślin, a na koniec podkreślcie rośliny chronione. → tu skorzystajcie z podręcznika lub z filmu.
- Przeczytaj wiersz pt. "Pierwsze kwiatki" z podręcznika ze s. 48 → najpierw po cichu, a następnie na głos.
- Odpowiedz na poniższe pytania:
- - Jakie dźwięki słychać w lesie?
- -Jakie zmiany dokonywały się za sprawą „magicznych” dzwonków?
- Wykonaj polecenia, które znajdują się po wierszem i przejdź do ćwiczenia na s. 60 - w poleceniu 1 należy znaleźć nazwy wiosennych kwiatów, natomiast w poleceniu 2 pokoloruj na ten sam kolor pary wyrazów i je zapisz.
- A teraz czeka na Ciebie gra:
- wiosenne kwiaty - gra: → wiosna
19.03.2020
W klasie
Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?
Przebiśnieg
Tu zacznij pisać swój opis. Jeśli to możliwe poproś Rodzica o przesłanie mi swojego opisu.
I wracamy do naszego pytania: Dlaczego niektóre kwiaty są chronione? Jak myślisz?
Prześlijcie swoje propozycje w komentarzach!
I wracamy do naszego pytania: Dlaczego niektóre kwiaty są chronione? Jak myślisz?
Prześlijcie swoje propozycje w komentarzach!
- Teraz matematyka.
- Przygotuj podręcznik, ćwiczenie.
- Otwórz podręcznik na s. 22 i wykonaj zadanie 1 z tej strony. W tym, zadaniu najpierw policz ile kulek wysypało się z maszyny, a następnie policz kulki w jednym kolorze. Ile jest dziesiątek?
- Następnie przejdź do ćwiczeń, Otwórz je na stronie 34
- W zadaniu 1 czekają na Was zagadki matematyczne. - przeczytaj je i spróbuj je rozwiązać.
- W zadaniu 2 musicie uzupełnić kratki brakującymi dziesiątkami. np. 20 ..... 40 - trzeba wstawić 30
- W zadaniu 3 musisz rozwiązać zadanie z treścią i wpisać prawidłową odpowiedź. →
Zadanie tekstowe rozwiązuj według określonego schematu !
- Skup się,
- Uważnie przeczytaj zadanie,
- Zapamiętaj je,
- Odtwórz zadanie na zasadzie przewijania filmu,
- Wyłuskaj istotne informacje,
- Napisz rozwiązanie w języku matematycznym,
- Oblicz,
- Wróć do historyjki,
- Odpowiedz na pytanie.
- W zadaniach 4 i 5 czeka Ciebie porównywanie liczb i stosowanie znaków >, <, =.
- Otwórz ćwiczenie na s. 23 i rozwiąż pozostałe zadania.
- Zadanie 6 jest typowo praktyczne. - Pamiętasz jakie mamy banknoty w Polsce? Poniżej wstawiam zdjęcie.
Który banknot ma najmniejszą, a który ma największą wartość? Teraz ułóż je od najmniejszego do największego!
- Z zadaniem 7,8 i 9 myślę, że sobie bez problemu poradzisz.
- W zadaniu 7 musisz policzyć ile pieniędzy przedstawiają rysunki.
- Zadanie 8 →Szymon i Stefek muszą podzielić między sobą 100 zł. Jeśli Stefek ma 50 zł to Szymon ile będzie miał? Najłatwiej obliczyć to tak 100 zł - 50 zł = 50 zł czyli Szymon też będzie miał 50 zł.
- Zadanie 9 → W tym zadaniu musisz obliczyć najpierw ile jest dzieci w pierwszej klasie. Następnie ile jest razem dzieci w klasach trzecich i pierwszych, a na koniec w klasach drugich.
Dodawanie pełnych dziesiątek.
Dziś było sporo zadań do wykonania, jednak myślę, że świetnie sobie z nimi poradziliście. Dajcie znać czy coś sprawiło Wam trudność.
Do jutra! Czekam na Wasze opisy.
Moi drodzy w tym linku są różne lektury przeznaczone dla klas 1-3 w formie elektronicznej. Naszą najbliższą lekturą będzie " Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą". Miłej lektury!
dziękuję za te informacje !!!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Was chłopcy! :)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNiektóre kwiaty są chronione dlatego,że jest ich mało.
OdpowiedzUsuńBardzo dobra odpowiedź! :)
UsuńBo są delikatne i łatwo je zniszczyć.
OdpowiedzUsuńTo też jest prawda! :)
Usuńkwiaty te były często zrywane i już nie rosną w tych miejscach, dlatego są pod szczególną ochroną.
OdpowiedzUsuńBardzo dobrze! :)
UsuńKwiaty są pod ochroną , ponieważ zostają niszczone i grozi im wyginięcie .
OdpowiedzUsuńKlaudia
Zgadza się! :)
UsuńNiektóre kwiaty są pod ochroną, bo rzadko można je spotkać w lesie lub parku. Nie można ich zrywać i niszczyć, ponieważ nie byłoby ich wcale.
OdpowiedzUsuńZuzia
To prawda! :)
UsuńBO SĄ ZAGROŻONYMI GATUNKAMI
OdpowiedzUsuńTak jest! :)
UsuńBardzo dziękuję za ocenę
OdpowiedzUsuńProszę bardzo! :)
UsuńNiektóre kwiaty są chronione, ponieważ jest ich mało i występują w niewielu miejscach. Jeżeli się je zniszczy, to mogą wyginąć.
OdpowiedzUsuńPOZDRAWIAM, GABRYŚ
Bardzo dobra odpowiedź! Również pozdrawiam! 🙂
UsuńSuper masz tą stronę :)
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo! 🙂
Usuń