środa, 18 marca 2020

Czwartek 19.03.2020

Witajcie we czwartek!
Czy wszystko u Was w porządku? Mam nadzieję, że tak.
Dzisiejszy temat brzmi: Czy już widać wiosnę w lesie?
Co dziś będziesz robił?
– przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją i wyszukasz w nim wskazany fragment
 – wypowiesz się na temat wiosennych kwiatów
– opiszesz przebiśnieg
– poćwiczysz liczenie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100
Zaczynamy!
Podczas dzisiejszych zajęć chciałabym, abyś odpowiedział na pytanie:
Dlaczego niektóre rośliny są pod ochroną?

Obejrzyj film:


  • Przygotuj podręcznik, zeszyt oraz ćwiczenie z języka polskiego, a także piórnik.
  • Otwórz podręcznik na s. 49 i przeczytaj informacje dotyczące wiosny w świecie roślin, 
  •  Następnie wykonaj polecenie 3 z ćwiczeń na s. 61, w którym musicie podpisać zdjęcia roślin, a na koniec podkreślcie rośliny chronione. → tu skorzystajcie z podręcznika lub z filmu.
  • Przeczytaj wiersz  pt. "Pierwsze kwiatki" z podręcznika ze s. 48  → najpierw po cichu, a następnie na głos.
  • Odpowiedz na poniższe pytania: 
  • - Jakie dźwięki słychać w lesie? 
  • -Jakie zmiany dokonywały się za sprawą „magicznych” dzwonków? 
  •  Wykonaj polecenia, które znajdują się po wierszem i przejdź do ćwiczenia na s. 60 -  w poleceniu 1 należy znaleźć nazwy wiosennych kwiatów, natomiast w poleceniu 2 pokoloruj na ten sam kolor pary wyrazów i je zapisz.
  • A teraz czeka na Ciebie gra:
  • wiosenne kwiaty - gra:   →         wiosna
Teraz przejdziemy do opisu przebiśniegu. Pomogą Ci zdjęcia, słownictwo oraz pytania zamieszczone w podręczniku na s. 60. Przeczytaj je dokładnie. Następnie otwórz zeszyt z języka polskiego i zapisz dzisiejszą datę, w klasie i temat.
19.03.2020
W klasie
Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?

Przebiśnieg
Tu zacznij pisać swój opis. Jeśli to możliwe poproś Rodzica o przesłanie mi swojego opisu.


I wracamy do naszego pytania: Dlaczego niektóre kwiaty są chronione? Jak myślisz?
Prześlijcie swoje propozycje w komentarzach!


  • Teraz matematyka.
  • Przygotuj podręcznik, ćwiczenie.
  • Otwórz podręcznik na s. 22 i wykonaj zadanie 1 z tej strony. W tym, zadaniu najpierw policz ile kulek wysypało się z maszyny, a następnie policz kulki w jednym kolorze. Ile jest dziesiątek?
  • Następnie przejdź do ćwiczeń, Otwórz je na stronie 34
  • W zadaniu 1 czekają na Was zagadki matematyczne. - przeczytaj je i spróbuj je rozwiązać.
  • W zadaniu 2 musicie uzupełnić kratki brakującymi dziesiątkami. np. 20 ..... 40 - trzeba wstawić 30
  • W zadaniu 3 musisz rozwiązać zadanie z treścią i wpisać prawidłową odpowiedź. →

    Zadanie tekstowe rozwiązuj według określonego schematu !

    1. Skup się,
    2. Uważnie przeczytaj zadanie,
    3. Zapamiętaj je,
    4. Odtwórz zadanie na zasadzie przewijania filmu,
    5. Wyłuskaj istotne informacje,
    6. Napisz rozwiązanie w języku matematycznym,
    7. Oblicz,
    8. Wróć do historyjki,
    9. Odpowiedz na pytanie.
  • W zadaniach 4 i 5 czeka Ciebie porównywanie liczb i stosowanie znaków >, <, =. 
  • Otwórz ćwiczenie na s. 23 i rozwiąż pozostałe zadania.
  • Zadanie 6 jest typowo praktyczne. - Pamiętasz jakie mamy banknoty w Polsce? Poniżej wstawiam zdjęcie.


Który banknot ma najmniejszą, a który ma największą wartość? Teraz ułóż je od najmniejszego do największego!

  • Z zadaniem 7,8 i 9 myślę, że sobie bez problemu poradzisz.
  • W zadaniu 7 musisz policzyć ile pieniędzy przedstawiają rysunki.
  •  Zadanie 8 →Szymon i Stefek muszą podzielić między sobą 100 zł. Jeśli Stefek ma 50 zł to Szymon ile będzie miał? Najłatwiej obliczyć to tak 100 zł - 50 zł = 50 zł czyli Szymon też będzie miał 50 zł.
  • Zadanie 9 → W tym zadaniu musisz obliczyć najpierw ile jest dzieci w pierwszej klasie. Następnie ile jest razem dzieci w klasach trzecich i pierwszych, a na koniec w klasach drugich.
Na koniec czeka na Was gra, która polega na znalezieniu odpowiedniego działania do wyniku.

Dodawanie pełnych dziesiątek.


Dziś było sporo zadań do wykonania, jednak myślę, że świetnie sobie z nimi poradziliście. Dajcie znać czy coś sprawiło Wam trudność.
Do jutra! Czekam na Wasze opisy.






Moi drodzy w tym linku są różne lektury przeznaczone dla klas 1-3 w formie elektronicznej. Naszą najbliższą lekturą będzie " Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą". Miłej lektury! 


21 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre kwiaty są chronione dlatego,że jest ich mało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bo są delikatne i łatwo je zniszczyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. kwiaty te były często zrywane i już nie rosną w tych miejscach, dlatego są pod szczególną ochroną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiaty są pod ochroną , ponieważ zostają niszczone i grozi im wyginięcie .
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  6. Niektóre kwiaty są pod ochroną, bo rzadko można je spotkać w lesie lub parku. Nie można ich zrywać i niszczyć, ponieważ nie byłoby ich wcale.
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za ocenę

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre kwiaty są chronione, ponieważ jest ich mało i występują w niewielu miejscach. Jeżeli się je zniszczy, to mogą wyginąć.
    POZDRAWIAM, GABRYŚ

    OdpowiedzUsuń